
Som du måske har bemærket, så er jeg lidt af en kaffenørd, og jeg elsker at kræse for min kaffe. Herhjemme brygger vi ofte 1-2 kopper kaffe af gangen, og især Maiken bruger ofte vores store Moccamaster til at brygge én kop kaffe, så da jeg blev tilbudt at teste Moccamaster Cup One, som er en miniudgave af den håndbyggede klassiker, skulle der ikke meget overvejelse til.
Læs resten af indlægget
Der er ingen tvivl om, at denne sommer har været virkelig varm indtil videre. På sådanne hede sommerdage er der én ting, som er et must: hjemmelavet koldskål!
Læs resten af indlæggetFor et par uger siden skrev min kammerat til mig for at høre, om jeg ville købe lidt frisk sommertrøffel fra Frankrig – og det siger man jo ikke nej til! Sommertrøfler er relativt milde i smagen, så jeg valgte bl.a. at rive noget af trøflen udover et stykke skindstegt sandart med ærter.
Læs resten af indlæggetSidste weekend gik turen til Nyborg for at spise på Restaurant Lieffroy. I starten af marts havde Maiken og jeg været nede og få en 4-retters menu med champagne og vin, og der var vi meget positivt overraskede. Vi besluttede os derfor for at komme tilbage til sommer og forhåbentligt få plads ved de store panoramavinduer ud til Storebælt.
Læs resten af indlæggetSå blev det tid til 3. runde af madbloggerudfordringen – en venskabelig dyst mellem madbloggere. Sidste gang fik man tildelt en anden blog ved lodtrækning, men i denne omgang skulle der “bare” laves en ret med 3 bundne ingredienser. Man kunne vælge at kaste sig ud i det salte køkken, det søde køkken eller lave en ret til hver udfordring. Jeg valgte det salte køkken og endte med at lave en gang grillede spareribs.
Læs resten af indlæggetNoget af det bedste ved den danske sommer er alle de skønne bær! Personligt er jeg stor fan af især jordbær og hindbær, men stikkelsbær er noget, som jeg faktisk ikke før har brugt så meget i køkkenet, hvilket jo er en skam, da det smager super godt. I år skulle det dog være, og så opstod ideen om en stikkelsbærfromage.
Læs resten af indlæggetEr der noget bedre end at sidde i solen på terrassen med en iskold sommercocktail? Hvad enten man er til de søde, syrlige eller bitre cocktails, så findes der noget for enhver, og som du måske har set på Instagram, så er jeg begyndt at fordybe mig lidt i cocktailverdenen.
Læs resten af indlægget
Hjemmelavede saltmandler er en super nem og lækker snack, som jeg efterhånden har lavet en del gange. Jeg laver ofte lidt snacks til gæsterne, inden vi skal spise, og jeg har bl.a. lavet saltmandler som snack til nytår, og da vi havde venner på besøg til sushi.
Læs resten af indlægget