Efter en dejlig forret med hjemmelavet ravioli med tun, rosmarinsmør og parmesan fortsatte vi med den italienske klassiker saltimbocca, som er banket kalvekød med salvie og parmaskinke, her serveret med en sauce lavet på marsala, kalvefond og kapers, ovnkartofler og en simpel sprød salat.
Læs resten af indlæggetHer i sommerferien havde Maiken og jeg et vennepar på besøg, hvor vi havde besluttet os for et italiensk tema, og så skulle der da laves hjemmelavet ravioli til forret. Ravioli er endnu en ting, som jeg længe har haft lyst til at prøve at lave, og nu skulle det så være. Det er sådan set ikke særlig svært at lave, men det tager lidt tid så gå endelig igang i god tid.
Læs resten af indlægget
Herhjemme elsker vi lam, og grillet lam er ikke nogen undtagelse, så da jeg for lidt tid siden faldt over en lammesteg af en udbenet kølle hos Gastroteket, tøvede jeg ikke med at købe den. Så efter en god gang torsk til forret stod den på grillet lam med rosmarin og hvidløg til hovedret med en god gang tomatsalat til, og nu da jeg også havde fået tilsendt en flaske rødvin fra Inter Rhône, så var det jo oplagt at drikke den til.
Læs resten af indlægget
Det er med at nyde det gode vejr, mens det er her, og når man bor i lejlighed, så er det desværre ikke altid vejret tillader os at grille. Men i sidste uge benyttede Maiken og jeg os af det dejlige sommervejr og satte os ned til et borde-bænke sæt foran vores lejlighed og fyrede op i grillen, hvilket resulterede i en rigtig hyggelig aften med både torsk og lam på grillen – og selvfølgelig vin dertil.
Læs resten af indlæggetI lørdags var Maiken og jeg til brunch på Under Lindetræet i Odenses gamle bydel. Det er en rigtig hyggelig restaurant, som står højt på listen over restauranter, vi gerne vil tilbringe en aften på, men i denne omgang måtte vi “nøjes” med en brunch, hvilket bestemt var en god start på dagen.
Læs resten af indlæggetDet seneste stykke tid har det været helt vildt varmt her i lille Danmark. I sådan en varme er det skønt at kunne køle sig ned ved at spise en ispind engang imellem, og så er det jo oplagt at lave dem selv.
Læs resten af indlæggetDet kan diskuteres, hvorvidt en god gang butter chicken er sommermad, men én ting er sikkert: det smager satme godt! Og hvis inderne kan spise krydret og fyldige curries i varmen, så kan vi vel også. Jeg synes i hvert fald sagtens, at man kan spise indisk mad året rundt – det indiske køkken er trods alt meget andet end curries.
Læs resten af indlæggetIndisk mad er generelt relativt krydret, og man har derfor ofte brug for et let kølende element i form af en raita. Raita er en slags dip lavet på drænet yoghurt, som er rørt op med forskellige grøntsager og krydderier, og den komplementerer den krydrede indiske mad rigtig godt. Udover at have en kølende effekt fungerer det også lidt som et friskt modspil til de ofte ret fede indiske retter.
Læs resten af indlægget