Porchetta i ovn – rullesteg med sprød svær

Udgivet af i Kødretter

Opskrift, Porchetta i ovn - italiensk rullesteg med sprød svær

Så har jeg igen været igang med en lækker grillklassiker lavet i ovnen. Først var det pulled pork, og denne gang har jeg haft fat i en traditionel italiensk ret – nemlig porchetta i ovn, som er en slags italiensk rullesteg med sprød svær hele vejen rundt.

Læs resten af indlægget

Risotto med ærter, grønne asparges og laks

Udgivet af i Fisk og skaldyr, Pizza, pasta og ris

Risotto med ærter, grønne asparges og laks


Aspargessæsonen slutter som regel omkring Skt. Hans, så da jeg så sent som idag så danske asparges i SuperBest, kom det lidt bag på mig. Vi havde planlagt at lave risotto med ærter og et dejligt stykke laks, men der passede asparges jo fint ind, så der røg et bundt i kurven, og det endte med at blive en skøn og sommerlig risotto. 

Læs resten af indlægget

Kulinarisk Sydfyn 2013

Udgivet af i Festivaler

Kulinarisk Sydfyn 2013

Forrige weekend var der Kulinarisk Sydfyn, som er en af Danmarks største fødevaremarkeder, hvor der er fokus på kvalitet og “den gode smag”, og det er en tilbagevendende begivenhed i Svendborg. I år var første gang både Maiken og jeg var med til dette fantastiske fødevaremarked, og det er bestemt ikke sidste gang.

Læs resten af indlægget

Perlespeltsalat med asparges, radiser og feta

Udgivet af i Salater

Perlespeltsalat

Hvis vi kan regne med vejrudsigten, så ser det ud til, at det gode vejr vender tilbage i den kommende weekend, og så er det bare med at komme ud og nyde det. Uanset om der skal tændes op i grillen eller middagen bare skal indtages på terrassen, så skal der da en frisk sommerlig salat til f.eks. i form af en perlespeltsalat.

Læs resten af indlægget

Kylling i stegeso med hvide asparges og rabarberkompot

Udgivet af i Fjerkræ

Kylling i stegeso med hvide asparges og rabarberkompot

For noget tid siden købte jeg mig en stegeso, som for nyligt blev indviet. Jeg valgte at lave en go’ gang kylling i stegeso med grillede danske hvide asparges, rabarberkompot og nye danske kartofler (med smør selvfølgelig). Rabarberkompot er eftersigende et klassisk tilbehør til fjerkræ, men jeg skal ærligt indrømme, at jeg var lidt skeptisk til at starte med – men det viste sig at være rigtigt (rigtig) godt!

Læs resten af indlægget

Klimavenlig middag på Restaurant No 61

Udgivet af i Restaurantbesøg

Klimavenlig middag på Restaurant No 61

I starten af maj var jeg så heldig at vinde et gavekort på en middag for to til Restaurant No 61 i en konkurrence med fokus på klimavenlig mad – primært i forbindelse med, at den danske aspargessæson endelig var skudt igang. For et par uger siden var jeg så på Restaurant No 61 og spise med min kæreste Maiken, hvor vi nød en klimavenlig middag. 

Læs resten af indlægget

Hjemmelavet pizza – opskrift på den perfekte pizzadej

Udgivet af i Pizza, pasta og ris

Hjemmelavet pizza - opskrift på den perfekte pizzadej

Hvis jeg skal være helt ærligt, så er hjemmelavet pizza nok en af mine livretter. Det smager bare virkelig godt(!), men kræver til gengæld også, at man prioritere tiden til at lave pizzadejen selv og gerne koldhæve den. Og så skal pizzaen bages ved så høj varme som muligt. 

Læs resten af indlægget

Rom og chokoladesmagning i Cadenhead’s Whisky Shop Odense

Udgivet af i Smagninger

Rom og chokoladesmagning (amedei) i Cadenhead's Whisky Shop Odense

De sidste tre torsdag har Cadenhead’s Whisky Shop i Odense afholdt rom og chokoladesmagning i samarbejde med Pernille fra Chokomania, som er den danske importør af det skønne italienske Amedei chokolade. Da jeg for nylig er begyndt at arbejde i Cadenhead’s Whisky Shop i Odense, er jeg også med til de fleste arrangementer, som bliver afholdt i butikken – inklusiv denne rom og chokoladesmagning. 

Læs resten af indlægget