
Som I måske har bemærket, har der været lidt stille på bloggen på det seneste, hvilket skyldes, at kæresten og jeg er flyttet i ny lejlighed. Så der har været rigeligt at se til med at pakke den gamle lejlighed ned, gøre den nye lejlighed klar til indflytning, flytte alle vores ting, pakke ud osv. Alt sammen mens universitetet og arbejdet i Cadenhead’s Whisky Shop også skulle passes.
Læs resten af indlæggetKONKURRENCEN ER SLUT! Vinderen blev fundet vha. af random.org og er blevet kontaktet. Den heldige vinder blev Hanne K, der skrev følgende kommentar:
Begge dele vil være skønt sammen med tomater fra drivhuset til sommer. Eller blot at dyppe noget lækkert brød i – så smagen rigtigt kommer til sin ret.
Tusind tak for alle jeres enormt inspirerende kommentarer – det var en fornøjelse at læse dem.
Læs resten af indlægget

Nu lader det til at foråret endelig er kommet til Danmark, og så går der (forhåbentligt) ikke længe før alle de friske spæde grøntsager begynder at dukke op – det bliver skønt! Men indtil da må vi gøre, hvad vi kan for at nyde de rodfrugter, der stadig er tilbage fra vinteren.
Læs resten af indlægget
Påsken står for døren, og selv om den står på en masse læsning i forbindelse med både Martins og mit studie, så synes jeg, at vi skulle forkæles med nogle små lækre påskeæg.
Læs resten af indlægget
Forleden lavede jeg en stor portion ungarsk gullashsuppe, som er en dejlig krydret og fyldig suppe baseret på paprika. For selvom vi nu skriver marts er det lidt som om, at vejrguderne ikke helt har forstået, at det rent faktisk officielt er forår, så vi fortsætter lidt endnu med den hyggelige vinterretter.
Læs resten af indlæggetPanna cotta er en utrolig lækker og simpel dessert, der oprindeligt stammer fra Italien. Forleden da der var bøf med hjemmelavet bearnaisesauce på menuen besluttede vi os for, at vi også ville have en lille dessert, og her faldt valget på en klassisk panna cotta. Vi havde en pose brombær liggende i fryseren fra i sommers, som endte med at blive brugt som “topping” i form af en puré.
Udover at være glad for et godt glas vin eller en go’ øl nyder jeg også en dram i ny og næ, og disse kommer i mange forskellige afstøbninger. Jeg er især glad for en go’ skotsk whisky, som også kommer i et hav af varianter. Når det så er sagt, så nyder jeg det meste, hvad enten det er rom, grappa, calvados, snaps, etc. så længe, at det er af god kvalitet og smager godt. I denne omgang skal det dog handle om whisky.
Læs resten af indlægget
Så er det blevet desserttid, og igen i år meldte jeg mig til at stå for desserten til nytårsaften. I år faldt valget på en klassiker, der altid vækker begejstring: Den uimodståelige chokoladekage, Gateau Marcel.
Læs resten af indlægget