Til nytårsaften hører der sig normalt et rigtig godt stykke rødt kød – enten okse eller vildt. Vi havde dog valgt at gå en lidt utraditionel vej for en gangs skyld. Dels for at prøve noget nyt, men også for at holde budgettet lidt nede. Derfor faldt valget på kalvekæber. Oprindeligt ville vi have lavet lammeskanke, men da vi var lidt sent ude, kunne vi desværre ikke nå at få fat i nogle, og derfor endte vi med en gang kalvekæber.
Læs resten af indlæggetEfter den lækre snack var appetitten blevet vækket, og det var tid til forret – og der skulle selvfølgelig torsk på bordet nytårsaften. I denne omgang blev det dog ikke den klassiske kogte torsk med rødbede, peberrod og sennep. Jeg havde valgt at lave torskemedaljon med bacon, en lækker cremet flødesauce, svampe og brøndkarse, hvilket var rigtig lækkert.
Læs resten af indlæggetJeg håber, at I alle har haft et rigtig godt nytår med masser af skøn mad og vin. Grundet en masse eksaminer har der været lidt stille på bloggen her på det seneste, men nu har jeg endelig fået lidt luft i programmet og tid til at skrive lidt om nytårsmenuen 2012, og dermed også de snacks jeg serverede til nytårsmenuen.
Læs resten af indlæggetJulen er lige knap overstået og nytåret nærmer sig med hastige skridt. Årets nytårsmenu har været et par uger undervejs, men det er først nu, at det hele er faldet på plads. Som altid hører der sig selvfølgelig god mad, lækker vin og masser af bobler til.
Årsskiftet skal i år fejres med to vennepar, og kæresten og jeg har i år fået lov at stå for snack, forret og dessert. Det meste vin er i år købt hos H.J. Hansen i Odense.
Læs resten af indlægget
Selvom julen er overstået og de fleste sikkert har spist and og rødkål i store mængder i løbet af de sidste par dage, så skal I da ikke snydes for opskriften på denne lækre rødkålssalat, som jeg serverede til den langtidsstegte and forleden. Selvom det er en relativ simpel rødkålssalat, så smager den virkelig skønt, og så er det bare lækkert med et frisk tilbehør til anden.
Læs resten af indlægget
Forleden var der langtidsstegt and på menuen herhjemme, og hvis jeg selv skal sige det, så blev det super godt. I stedet for at køre den helt klassisk kun med æbler og svesker, så fyldte jeg også lidt økologiske appelsiner og timian i anden, hvilket blev ret lækkert, så det skulle du tage at prøve næste gang du laver langtidsstegt and.
Læs resten af indlæggetDen 1. oktober overtog Johanne Hyldal og Kim Lundvaldt Munkebo Kro efter Thomas Pasfall, og d. 13. oktober blev dørene slået op igen efter en mindre renovering. Lige siden jeg første gang læste, at kroen ville få et nyt værtspar, har jeg været spændt på, hvad dette ville ha’ af betydning for det høje niveau i køkkenet. Dette var der kun én måde at finde ud af på, så forleden var kæresten og jeg en tur på Munkebo Kro.
Læs resten af indlæggetNu nærmer vi os med hastige skridt december og julen står snart for døren. Dette betyder også for mit vedkommende, at dette semester er ved at være slut og eksamensperioden står for døren. Der er dog lige et par ugers undervisning tilbage inden eksamensræset begynder, så I får lige en opskrift mere på en lækker frokostsalat.
Læs resten af indlægget