
I forrige uge var der pulled pork på menuen, og dertil hører sig selvfølgelig en god hjemmelavet coleslaw med en lækker og cremet dressing. Coleslaw er en super lækker salat/råkost, der primært består af fintsnittet hvidkål. Kombinationen af det friske og sprøde kål og den cremede creme fraiche-dressing er bare virkelig lækkert, og selvom det er særdeles godt til svinekød, så udgør det generelt et glimrende tilbehør til det meste grillede kød.
Læs resten af indlæggetLige siden drengene bag den anmelderroste Østervemb i Nyborg lukkede ned og åbnede op for Kok & Vin i Odense, har kæresten og jeg haft lyst til at prøve at spise der – i lørdags skulle det så endelig være. Stilen er fransk bistro lidt a’la Restaurant No. 61 med hyggeligt porcelæn, åbent køkken og diverse franske skilte hængende på væggene. Det eneste, der ikke er så heldigt, er beliggenheden, da udsigten byder på et stort beton parkeringshus. Vi sad dog ikke ved vinduet, så jeg skal ikke kunne sige, hvorvidt det er noget, man vil lægge mærke til.
Læs resten af indlæggetHerhjemme er vi så småt begyndt at eksperimentere med at lave forskellige salater til frokost, da kæresten har lidt barndomstraumer over kedelige og lettere smattede rugbrødsmader i madpakken. Så vi prøver ihærdigt at gøre frokosten mere spændende end den hidtil har været, og her har vi forsøgt os med en frokostsalat med kikærter og bulgur.

Italienske kødboller i tomatsauce – eller spaghetti meatballs om man vel – er en klassisk italiensk pastaret. Det smager fantastisk, og så er det en rigtig hyggelig ret! De fleste forbinder nok retten med Lady og Vagabonden, hvor de sidder i baggården og deler en stor tallerkenfuld spaghetti med italienske kødboller. Det er i hvert fald en rigtig klassiker (både film og ret), og der skal endelig rives godt med parmesan udover ved servering, og så skal der selvfølgelig serveres et godt glas rødvin til.
Læs resten af indlæggetSom nævnt i sidste indlæg fik vi købt en ordentlig buket grønkål ved grønthandleren, hvorfor der selvfølgelig var noget i overskud fra suppen. Noget af det røg i fryseren til en anden go’ gang, og resten gik til en lille portion grønkålschips. Det var første gang, at vi forsøgte os med grønkålschips, og de blev faktisk overraskende gode og super sprøde. Derudover er det et lækkert og sundere alternativ til traditionelle chips, når den lille sult står for døren.
Læs resten af indlæggetGrønkål er – udover at være spækket med vitaminer – en ret overset og lækker kåltype, som kan bruges til meget andet end grønlangkål, og netop nu er sæsonen for grønkål skudt igang. I løbet af de sidste par uger, havde min kæreste og jeg snakket om, at det snart var tid til at lave noget med grønkål, nu når sæsonen endelig er startet. Det kom der denne lækre suppe ud af.
Læs resten af indlæggetVi elsker fisk herhjemme, og da det af uransagelige årsager var lidt tid siden, vi sidst havde fået fisk måtte, jeg jo et smut til fiskemanden for at se, hvad han kunne byde på.
Læs resten af indlægget
Pies er en ting, vi ikke rigtig har tradition for i Danmark på samme måde, som de har i f.eks. England, hvilket egentlig er ærgerligt, da det er en glimrende spise. En traditionel pie består af et lækkert kødfyld med masser af kraft og saft og et låg af sprød gylden butterdej – i dette tilfælde er der tale om lammepie med svampe og øl, serveret i små Le Creuset stentøjsgryder, hvilket passer perfekt med én pr. næse.
Læs resten af indlægget