Julen nærmer sig stille og roligt og ingen jul uden rødkål. Og når nu der er sæson for kål, hvorfor så ikke lave den selv? Den hjemmelavede rødkål smager selvfølgelig langt bedre end den man kan købe i supermarkederne, og så er det faktisk slet ikke svært at lave selv.
Læs resten af indlægget
Kål er godt – og sundt! Og nu er det endelig blevet sæson for kål, så det skal vi nyde. Jeg tror generelt, at de fleste har lidt barndomstraumer når det kommer til kål. Kål kan bruges på mange forskellige måder – for eksempel til denne skønne hvidkålssalat med æble og yoghurt. I løbet af efteråret og vinteren er det sæson for kål, hvilket betyder, at du kan få dansk kål til næsten ingen penge.
Læs resten af indlæggetBloggen er netop fyldt 1 år og det går forrygende. Jeg er glad for alt den respons, jeg har fået indtil nu – det er dejligt at høre, at I synes om mine indlæg. Så nu er det blevet tid til bloggens første give-away!
MenuCard.dk er et nyt site, der i al sin enkelhed er et site, der giver dig mulighed for at få 30%-50% rabat på maden på udvalgte restauranter i Odense, Århus og København.
Læs resten af indlæggetHjemme ved os har vi den ordning, at Martin laver mad og jeg bager kagen. Og det synes jeg er en alletiders ordning, for jeg elsker at bage forskellige kager og lave desserter.
Læs resten af indlægget
Jordskokkesuppe er en virkelig dejlig spise, og det er en suppe, der både kan bruges til hverdag og til større middagsselskaber. Så kan man jo varierer fyldet alt efter lejligheden. Denne gang var lejligheden, at vi fik et vennepar på besøg, så derfor stod den altså på jordskokkesuppe med stegte kammuslinger, jordskokkechips og sprøde æbletern.
Læs resten af indlæggetSvinekæber er en fantastisk udskæring, og det er skam også gået op for slagterne, at folk er begyndt at købe det. Før i tiden kostede svinekæber ikke mere end 70-80,-/kg. og her forleden, da jeg var nede og købe en posefuld, kom jeg af med 155,-/kg. Men når det så er sagt, så er det stadig billigt for så rent og velsmagende kød. I værste fald er der lige en lille sene, der skal skæres af, ellers er det helt rent kød og meget mere smagfuldt end så meget andet.
Læs resten af indlæggetHerhjemme er vi så småt tyvstartet på simreretterne, da det er en af de få ting vi savner ved efterår/vinter, og generelt er udskæringerne ret billige. Så ikke nok med, at du får enormt velsmagende mad, så er det også billigt! I denne omgang var det så en go’ braiseret nakkefilet, der stod på menuen.
Læs resten af indlæggetDette er sidste indlæg om vores ferie i Paris. Mandag morgen gik vi en tur ned af Rue des Martyrs, hvor vi fandt en lille café, der havde morgenmad. Vi fik lidt baguette, en croissant, marmelade og en kop kaffe/te og så var vi fit for fight!
Læs resten af indlægget