
Efter et par dage med masser af fransk mad, så startede vi lørdagen med at gå over på den anden side af gaden, hvor der lå en Brioche Dorée, som er en stor kæde af en slags bageri. Der fik vi en kop kaffe og en croissant til morgenmad. Og parisernes måde at drikke kaffe på, er noget anderledes end herhjemme.
Læs resten af indlæggetMaiken og jeg har været på ferie i Paris, hvor vi har fået masser af fransk bistromad og drukket rigeligt med vin! Det var første gang vi var i Paris, og det er nu en dejlig by. Det kan klart anbefales. Paris er delt op i 20 områder kaldet “arrondisement’er”, hvor 1. arrondisement er Paris centrum. Vi boede lige i udkanten af det 9. arrondisement, tæt på Moulin Rouge og lige syd for Montmatre – ca. 3 km fra centrum.
Læs resten af indlæggetJeg har længe haft lyst til at lave en rigtig lækker portion kalvefrikassé med masser af sommergrønt… og det fik jeg langt om længe gjort. Inviterede et par kammerater over, den ene sørgede for et par go’e flasker vin, og den anden tog sit kamera med og legede fotograf. Alt i alt blev det en ganske vellykket aften. Kalvefrikasséen blev en kæmpe succes og vi spiste alt alt for meget… men det smagte jo godt.
Læs resten af indlæggetJeg må hellere starte med at undskylde for min inaktivitet på det seneste – dels har Surftown, som hoster bloggen, været nede og dels har jeg bare haft en masse ting at se til. Når det så er sagt… så er det i hvert fald ikke for sent med lidt sommerretter. Jeg håber i hvert fald, at vi har masser af sommer tilbage, for det er da ikke ret meget vi har haft indtil nu. Og her er så mit bud på en lækker kartoffelsalat.
Læs resten af indlæggetSvinebryst i skiver… hvad i alverden skal man dog bruge det til? Du får det nærmest kastet i nakken i samtlige supermarkeder, og det er egentlig ikke et særlig interessant stykke kød, hvis det bare bliver stegt på panden. Så jeg gjorde, hvad jeg kunne for at få noget interessant ud af det. Fik inspiration til denne ret fra Gastro, hvor der var en opskrift på saltet svinebryst. Så i stedet for at bruge et helt stykke svinebryst, der saltes natten over, brugte jeg svinebryst i skiver og lod være at salte det.
Læs resten af indlægget
Hjemmelavede burgerboller smager bare SÅ meget bedre end de kedelige og tørre burgerboller man kan købe i supermarkedet. Disse hjemmelavede burgerboller er saftige og smagfulde, og helt sikkert ventetiden værd.
Læs resten af indlæggetDenne pho-suppe er et lækkert alternativ til en almindelig hønsekødssuppe, og fyldet kan varieres efter smag og behag. Det er en lidt anderledes suppe end de fleste måske er vant til, og du kan få alle ingredienserne i de fleste supermarkeder. Opskriften er fra Almanak af Claus Meyer, som jeg bruger flittigt, da den er fyldt med gode og lidt anderledes opskrifter, hvilket denne suppe er et godt eksempel på.
Læs resten af indlæggetJeg er så småt kommet igang med at fiske, og her forleden, da jeg var nede at fiske, fangede jeg en ganske pæn havørred (jeg fangede faktisk to, men den ene var for lille, så den blev sat ud igen), som endte på tallerkenen dagen efter. Det kom egentlig bag på mig, hvor velsmagende en fisk ørred er, og hvor flot en farve kødet har, så håber snart, at jeg fanger nogle flere.
Læs resten af indlægget