Så er julen og nytåret overstået, og det er tid til at komme igang med et nyt år. Denne gang kommer der ikke nogle opskrifter, men mere end beskrivelse af, hvad jeg hældte indenbords nytårsaften; både bobler og mad. Jeg skulle spise sammen med min kæreste, min gode kammerat og hans kæreste. Min kammerats kæreste var dog desværre blevet syg, og min kammerat tog hjem så snart vi havde spist, da han også havde det ret skidt. Så det var en ret ærgerlig nytårsaften for dem og en lidt trist start på aftenen.
Læs resten af indlægget
Der er ikke meget bedre end et godt hjemmebagt brød. Hjemmebagt focaccia er noget af det lækreste brød, hvis du spørger mig. Det er bagt med masser af olivenolie og havsalt, hvilket gør det blødt og saftigt. Dette gør det også til det perfekte madbrød, som samtidig også smager helt fantastisk for sig selv.
Læs resten af indlæggetStegte blommer er et skønt tilbehør til et rosastegt andebryst, og sammen med en kartoffelmos rig på smør, lidt stegte svampe og en marsalasauce, så har man faktisk et måltid der smager helt fantastisk.
Læs resten af indlægget
Supper er en af de dejlige ting ved efterår og vinter, og her er en god cremet græskarsuppe med chili og ingefær bestemt ingen undtagelse. Ikke at man ikke kan spise suppe resten af året, men det fungerer bare bedre med en varm suppe, når det er koldt udenfor.
Læs resten af indlægget
Efteråret er en dejlig tid når det kommer til mad… der er ikke noget bedre end en god gang simremad som f.eks. boeuf bourguignon, der står på komfuret og hygger sig hele eftermiddagen, mens duften spreder sig i lejligheden. Og mens herligheden står og simrer på komfuret (eller i ovnen), kan man jo passende lave sig en god kop kaffe og sætte sig under tæppet med en god bog, eller gå en god lang tur i det dejlige efterårsvejr, eller hvad man nu lige er i humør til.
Læs resten af indlæggetDenne pastaret er relativ hurtig at lave, og den blev derfor også lavet en dag, hvor jeg ikke rigtig havde tid til at lave det store i køkkenet. Så jeg åbnede køleskabet og kiggede, hvad der var at arbejde med; en halv flaske hvidvin, et par porrer og lidt champignoner, en bakke blommetomater på køkkenbordet og en pose pasta i skabet. Og dette er så, hvad der kom ud af det.
Læs resten af indlægget