Så er eksamensræset langt om længe overstået, og nu har vi en dejlig lang ferie i vente, hvilket selvfølgelig blev fejret med en go’ flaske vin forleden. Nu vil vi bare gerne ha’ en masse dejlig sol, så vi rigtigt kan nyde ferien. Men mon ikke den er på vej?
Læs resten af indlæggetNu har bloggen efterhånden stået stille i tre uger, og det er (som jeg også har skrevet på Facebook-siden) ikke fordi jeg har glemt den. Det er ganske enkelt bare lige midt i eksamensperioden, hvor jeg har rigeligt at se til. Nu er der ikke lang tid til den sidste eksamen er overstået og den to måneder lange sommerferie er lige om hjørnet. Nu har jeg dog valgt at tage søndag aften fri og skrive et indlæg og fortsætte med eksamenslæsningen igen imorgen tidlig.
Læs resten af indlægget
Nu synes jeg efterhånden, at jeg er ved at ha’ godt styr på at lave hjemmelavet pasta, og har derfor besluttet at skrive et indlæg om dette. Jeg har tidligere eksperimenteret med hjemmelavet pasta, og jeg er nu langt om længe kommet frem til en velfungerende opskrift. De tidligere indlæg, hvor jeg har lavet pasta, er blevet opdateret og refererer nu til dette indlæg.
Læs resten af indlæggetAspargessæsonen plejer ikke at vare meget mere end halvanden til to måneder. Man siger den går fra starten af maj til Skt. Hans, men det varierer selvfølgelig alt efter, hvordan vejret er. Når sæsonen ikke er længere, så er det bare med at få spist nogle asparges i den periode – både de hvide og de grønne.
Læs resten af indlæggetSå kom de første danske asparges endelig, og det skal udnyttes, og sammen med en god portion kogte fjordrejer og ramsløgshollandaise så er der ikke et øje tørt. Jeg har længe gået og ventet på de danske asparges, og nu er de her endelig.
Læs resten af indlægget
Så blev det tid til at prøve at lave pulled pork for første gang, og eftersom jeg bor i lejlighed, blev det lavet i ovnen. Resultatet blev forrygende godt og fungerede glimrende som kur mod søndagens tømmermænd. Det blev selvfølgelig serveret i en hjemmelavet burgerbolle med vinegarsauce, barbecuesauce og coleslaw.
Læs resten af indlægget
Sommeren nærmer sig med hastige skridt, og nu er solen for alvor ved at komme rigtigt frem. Det betyder, at der snart skal gang i grillen, og dermed også en god barbecuesauce. Mange af jer har sikkert allerede haft gang i grillen flere gange, men det kræver lidt mere af vejret, når man bor i en lejlighed uden altan. Forhåbentligt går der ikke så lang tid før jeg kan sætte mig ned på græsset med grillen og en kold flaske vin.
Læs resten af indlæggetSå blev det tid til første indlæg med billede taget med det nye kamera. For jer der ikke har set, at jeg har fået opgraderet min iPhone 4 til et rigtig lækkert Nikon DSLR kamera.
Efter vi havde spist igår aftes var både kæresten og jeg lidt lækkersultne, så jeg gik i køkkenet for at se, hvad jeg kunne finde på, hvilket der kom denne lækre crumble ud af.
Læs resten af indlægget